Bel Sağlığı

Belimiz iskelet sisteminin temel yapı taşlarından biri olarak vücut ağırlığımızı taşımakla birlikte ağırlık merkezimizle ilişki halindedir. Modern yaşamın oluşturduğu streslerin, yanlış duruşumuzun ve hareketsiz, spordan uzak oluşumuzun getirdiği ilave yükleri de üstlenmek zorundadır. Bel ağrılarının çoğu hafif zorlanma, fazla yüklenme ve günlük yaşama bağlı streslerin sonucudur.
Omurgamız, baş iskeletimizden aşağı leğen kemiğimize kadar uzayan kemik ve çeşitli dokulardan oluşan kolon şeklinde bir yapıdır. Omurilik silindir şeklinde bir sinir dokusudur ve omurganın içinde saklanır, korunur. 33 adet omur kemiği üst üste gelerek omurgamızı oluşturur. Omurga kanalında omurilik ve sinirler geçer. Omurgada 3 adet kavis vardır. Bel bölgesi 5 adet omur ve sakrum kemiğinden oluşur, en geniş ve güçlü omurlardır. Omurlar birbirine önde disk denen yastıkçıklar, arkada faset eklemleri ile tutunurlar. Vücut ağırlığının % 75 i diskler, % 25 i ise faset eklemleri üzerinden kalçalara taşınır. Diskler omurların birbirine sürtünmesini engelleyen jöle kıvamında amortisörlerdir. Disklerin görevi yürüme, oturma, yükü eşit olarak azaltarak alt seviyeye iletmektir. Diskler 22 yaşından itibaren kemiklerden sızan sıvı ile beslenir. Kötü kullanıma bağlı yük miktarı arttırılırsa disk ve faset eklemlerinde zamanla bozulma ve burkulmalar oluşabilir.

Bel Ağrısı Nedenleri

1- Mekanik bel ağrısı bel omurgasıyla ilgili olan ve hareket fonksiyonunu bozan hastalıklardan kaynaklanır.
2- Mekanik olmayan bel ağrıları bel omurgasını ilgilendiren ve anatomik yapısını bozan enfeksiyon, kanser gibi olaylardan kaynaklanır. Gece ve istirahat ile artan ağrılardır.
3- Yansıyan bel ağrıları bel omurgasında hastalık olmadığı halde iç organlardan kaynaklanan (böbrek taşı, yumurtalık iltihabı,prostat hastalığı) belde hissedilen ağrılardır.

Bilgiler

Bel Ağrıları 5 grupta değerlendirilir:

1-Akut –Ani ve yanlış hareketlere bağlı
2-subakut-Başlangıcı 6-8 haftadan 3 aya uzayan ağrılardır.
3-kronik-3 aydan uzun süren bel ağrılarıdır.
4-tekrarlayıcı
5-ilerleyici

Bel ağrıları için uygulamalarımız kişiye göre değişmektedir, tedavi için başvurular özel olarak değerlendirilmektedir.